Magyar Posta
NAGYVÁLLALATI MOBIL APPLIKÁCIÓ FEJLESZTÉS

Feladat
Iparág
Év
csomag / nap
felhasználó
fizikai telephely integrálása
Alkalmazott technológiák

Andorid Espresso
Teszt automatizáció

Soti MobiControl
Szoftver integráció

Zebra Technologies
Hardver integráció

Figma
Design

Challenge
A Magyar Posta Logisztikai üzletága 2200 mobil eszközzel támogatja a kézbesítők, a postahelyeken és csomaglogisztikai központokban dolgozók munkáját. A napi sokezres tranzakciószámmal működő egyedi szoftverrendszer a munkavégzés elengedhetetlen eszköze, melynek stabilitása és hatékonysága az üzletág működésére nézve kritikus fontosságú. A rendszer technikai elavultsága annak kiváltását tette szükségessé, amelyet úgy kellett biztosítani, hogy közben az ügyfélkiszolgálás mindvégig zavartalan maradjon. További kihívást jelentett számunkra, hogy a régi rendszert gyorsan kellett minimális háttérrendszeri változtatással újraírnunk, úgy, hogy a felhasználóknak ne kelljen újra tanulni annak használatát. Illetve biztosítani kellett azt, hogy a a régi rendszer kivezetéséig tartó több éves tranzíciós időszakban a kiváltandó és az új rendszer zökkenőmentesen működjön együtt.
Feladat
A Csomag Kézbesítő Rendszer több rendszert is magába foglal, feladatunk az Android alapon működő mobil kliens (CSKR PDA) fejlesztése és bevezetése volt. A projekt során egy 10+ éves rendszert (elavult hardver és szoftver környezet, speciális üzleti folyamatok) kellett az MDM (mobile device management) rendszerbe integrálni, kliens oldali adatvédelemmel, szakma specifikus nyomon követési és biztonsági funkciók biztosításával. A fejlesztés során mindvégig törekedtünk arra, hogy a mobil applikáció az új eszközök fizikai képességeit és az Android operációs rendszer nyújtotta lehetőségeket maximálisan kihasználja. Fontos volt az is – hogy bár egy belső munkarendszerről van szó – az ergonómiai szempontoknak a lehető legjobban megfeleljen.
Megoldás
A fejlesztés és a megvalósítás lépéseit úgy határoztuk meg, hogy a rendszer az átállás alatt mindvégig biztonságosan üzemeljen, ugyanakkor a lehető legrövidebb idő alatt megvalósuljon. Mindeközben az átállás alatt álló rendszeren hatékonyan el kellett végezni azokat az üzletileg elengedhetetlen változtatásokat is, amelyek az üzletmenetből és a jogszabályi követelményekből adódóan nem valósulhattak meg az átállás lezárását követően.
2021-ben felmértük a teljes üzleti működést, megterveztük a komponens keretrendszert, meghatároztuk a felhasználói felületek mintáit, majd ezt validáltuk a felhasználókkal. Ez alapján készültek el azok a mockupok, amelyek ismét validálásra kerültek. A projekt során kiemelt figyelmet fordítottunk a CX tervezésre, mivel a szoftverergonómia és a felhasználói elégedettség fontos elvárás volt.
Ezt követte 2 nagy funkciócsoport megvalósítása: a Windows eszközök kiváltása a csomaglogisztikai központokban és a postahelyeken; ramp-up és üzemeltetés; majd tovább fejlesztés az üzleti funkciók változása mentén.
2023-ban valósítottuk meg a maradék kettő funkció csoportot, melynek keretében kiváltásra került a teljes kézbesítési logika, megfelelve többszáz funkcionális – és non-funkcionális követelménynek; illetve sor került a kiemelt időszakokban történő tesztelésre.
Mindemellett olyan változtatásokat eszközöltünk, amelyek az új hardver- és szoftverképességek kihasználásával lehetővé tették a munkavégzés hatékonyságának növelését (sebesség, hibamentesség).
A projektet 2024-ben zártuk, amikor 100 százalékban bevezetésre került az új eszközpark, és megtörtént a teljes produkcióba állítás és ramp-up, valamint a felhasználók betanítása.
Műszaki részletek
- Android platform, Kotlin nyelv alkalmazása
- Belső release-ek, MPL-re szabott CI / CD folyamatok kialakítása
- Egyedi dokumentációs környezet biztosítása
- Automatizált tesztelés
A végfelhasználói visszajelzések is megerősítették, hogy egy jól használható, gyors és stabil rendszert valósítottunk meg.
Büszkék vagyunk arra, hogy kézzelfogható üzleti értéket teremtettünk és megoldásunkkal érdemben hozzájárulhattunk a Magyar Posta digitális fejlődéséhez.

„Egy éveken átívelő projektről van szó, melyben mindvégig éreztük a 4D Soft csapatának professzionalitását. Megbízható, nyitott gondolkodású, szakmailag felkészült és maximálisan pozitív hozzáállású kollégákkal találkoztunk, akik proaktívan és rugalmasan álltak a kihívásokhoz.”
(Páli Attila – IPH Divízió vezető)

Lépjen be velünk a jövőálló digitális megoldások világába!
Örömmel válaszolunk kérdéseire és megmutatjuk,
hogyan maximalizálhatja vállalkozása teljesítményét digitális eszközökkel.